המרחק הנכון
המרחק הנכון רצח מוסיקלי
שני מקרי רצח מחרידים מתרחשים בקרב משפחת מוסיקאים ירושלמית
ומובילים את הבלש מיכאל אוחיון לתוך עולם סגור ומרתק של שפה
ואורחות חיים – עולם המוסיקה והמוסיקאים .
על רקע פרשת הבילוש המסתורית והקודרת מזדהרת ב”המרחק הנכון”
עלילה נוספת – סיפור אהבתו של מיכאל אוחיון לתינוקת בת יומה .
עלילה זו , הנפתחת כאגדה פלאית , נשזרת בעולמו של הרומן במארג
רגשי אנושי מורכב , המסיט את המהלך הבלשי ממסלולו הצפוי ומאיר
את דמותו של אוחיון – ואת חוקיו של הז’אנר הבלשי – באור חדש ומפתיע .
“המרחק הנכון” אינו מסתפק בגילוי הפושע ובחשיפת מניעיו ,
אלא הוא בוחן בחינה מוסרית שנונה תחום תרבותי שלם
(עולם המוסיקאים) . הבחינה הזאת נתקלת במחסומים רגשיים
ותפיסתיים , המעלים את מסע הבילוש אל ספירה הגותית ,
הקושרת את מוסכמת הבילוש בביקורת התרבות .
“המרחק הנכון” , כמו הרומנים הבלשיים הקודמים של בתיה גור
נטוע בהווי המשטרתי הירושלמי ומביא את סגנון הדיבור הרווח בו
באמינות נדירה .
ספריה הקודמים של בתיה גור תורגמו לשפות שונות , ובהן אנגלית ,
גרמנית , צרפתית , איטלקית , דנית , ספרדית , הולנדית ויפנית .
שלושה מתוכם נבחרו על ידי מבקרי ה”ניו יורק טיימס”
בין עשרת הרומנים הבלשיים הטובים ביותר שראו אור
באותה שנה . “רצח בשבת בבוקר” זכה בפרס “קרימי” בגרמניה .
ספריה האחרים של בתיה גור: “מכביש הרעב שמאלה” , “רצח בשבת בבוקר” ,
“מוות בחוג לספרות” , “לינה משותפת” ו”לא כך תיארתי לי” .
מחיר : 39.99 (כולל משלוח)