וידוי
מפגש מרגש ורב עוצמה בין שתי נשים מפיח חיים במאורעות מעצבים
בהיסטוריה הציונית ופורש בפנינו סיפור רחב יריעה , שראשיתו בפרעות
קישינוב , המשכו בתחיית התרבות העברית באודסה ובתל-אביב הקטנה ,
וסיומו במדינת ישראל כאן ועכשיו .
תמר , אישה צעירה וגרושה טרייה , אוצרת תערוכה של ציירים שהקדימו את
זמנם ונשכחו מלב . במהלך חיפושיה אחר יצירות אומנות היא פוגשת בציונה ,
קשישה בת מאה ואחת , המסתגרת זה שנים רבות בביתה ומסרבת להיפרד
מציור מיוחד במינו השמור אצלה כשריד אחרון לתקופה שהיתה ואיננה .
הסיפור – וידוי של ציונה מזמן לתמר ראייה מחודשת ומתקנת של חייה , ויוצר
מפגש גורלי בין שתי נשים , שחטא מכתיב את מהלך חייהן ואשמה מאפילה
על יחסיהן עם הקרובים אליהן .
בוידוי עוסקת ברנדס בעומק ובעדינות בנושאים שעלו גם בספריה הקודמים :
כוחו של סיפור , אפילו סיפורו של אדם אחר , להשפיע על חיינו , והאופן שבו
כל פירוש מחודש של העבר מעצב את ההווה . הקשרים הסבוכים בין הפרטי
לציבורי . שאלות של גורל ובחירה . והישרדותן ופועלן של נשים חזקות ולא
שגרתיות בעולם גברי . אבל הפעם היא נוגעת גם בעצבים חשופים אחרים של
הקיום האנושי : הסכנות שאורבות , בעיקר לנשים , ביציאה החוצה , לעומת
המוות בחיים שגוזרת ההסתגרות בבית . ההתלבטות עם ראוי וניתן להחריב
עולם ישן עדי היסוד , והחשש כי העבר שאנו מבקשים להותיר מאחור ישוב
לרדוף ולהכריע אותנו . משמעותן של האומנות והיצירה בחיינו ויכולתן לעצב
את גורלנו בדרכים לא צפויות . והתמודדות עם אשמה ועם כפרה .
ספריה הקודמים של יוכי ברנדס : גמר טוב (הספריה החדשה , 1997) ,
הגר (ידיעות אחרונות , 1999) , לכבות את האהבה (ידיעות אחרונות ,
2001) וגרעינים לבנים (ידיעות אחרונות , 2003) , זכו להצלחה חסרת
תקדים והיו לרבי מכר גדולים .
מחיר : 39.99 (כולל משלוח)