זמר הטנגו
ברונו קדוגאן , סטודנט ניו יורקי המצטט משירותו של פסואה
ומתרפק על ספריהם של ז’ול ורן ושל קפקא , נוסע בשנת 2001
לבואנוס איירס כדי לפגוש את חוליו מרטל , זמר אגדי מסתורי , על
מנת להשלים את התזה שלו העוסקת בחיבוריו של חורחה לואיס
בורחס על מקורות הטנגו . בבואנוס איירס משתלטת על ברונו
אובססיה חדשה : האלף הדמיוני של בורחס – נקודה בחלל שמכילה
את הנקודות כולן . האלף , כך מאמין מרטל , ממוקם במרתף הפנסיון
בבואנוס איירס שבו הוא מתגורר . שתי האובססיות נשזרות זו בזו ,
וברונו מתחיל להאמין שהופעותיו הנדירות של הזמר ממפות את
המבוך האפל של עברה של העיר .
זמר הטנגו הוא החייאה רבת דמיון של עירם של בורחס , פרון
והגנרלים , וכל קטע בו מהפנט כמו הטנגו עצמו .
טומאס אלוי מרטינס נולד ב – 1934 בארגנטינה . בזמן הדיקטטורה
הצבאית חי בגלות בוונצואלה , ובה כתב את שלושת ספריו
הראשונים . מאז 1982 הוא מתגורר בארצות הברית . בשנת 2005
היה מעומד לפרס בוקר .
“סיפור לא קונוונציונלי ומכתב אהבה משכר לבואנוס איירס
הכתובים במיטב מסורת הכתיבה הדרום אמריקנית” . – גרדיאן .
“מחווה אלגנטית לחורחה לואיס בורחס , המחבר שהפך את המבוך
למטאפורה הספרותית האישית שלו” . – אינדיפנדנט און סנדי .
“מובן מאליו , שיש הבדל בין הוצאת ‘מחברות
לספרות’ בראשית פעולותיה , לפני שנים
רבות , לבין ההוצאה היום : הדברים לא באו
לפי תוכנית מפורטת ומפורשת מראש , אלא
בהדרגה ובחינת פרק אחרי פרק . תחילה היתה
הכוונה לטפח דברי ספרות שאין המו”ל הרגיל
להוט אחריהם , אם מחשש ל’חידושים’ בטרם
זמן , ואם מחשש להפסדים חומריים . מכאן
ואילך נשתנו פני הדברים והתפתחה בהוצאה
כוונה אחרת – לגשר על פני כל הדורות ,
לפרסם את כל הספרים החשובים . היום אין לנו
עוד מטרה נעלה , מלבד להצביע על הספרים
שאנו מוציאים לאור , כמו כדי להורות – הנה
הספרים שאנו מתכוונים אליהם . וכל המעיין
בספרינו יוכל על נקלה להבחין מה כוחה של
הוצאת ‘מחברות לספרות’ בשעה זו , וגם מה
שאיפתה להבא”.
ישראל זמורה , “הספרים שאנחנו אוהבים” , תשכ”ו .
מחיר : 39.99 (כולל משלוח)