גרסת הבמאי
זה מה שאלי רצתה תמיד : האורות כבים , הקהל מתחיל למחוא כפיים ,
והיא על הבמה . רק בעבור זה היא עזבה את היישוב הצפוני שבו גדלה
ולא נרשמה ללימודי רפואה כמו שציפו ממנה . אבל כמה חבל שאלי
היא התלמידה הכי גרועה בבית הספר למשחק . השחקנית הכי פחות
מבטיחה ובוודאי הכי פחות מקיימת .
הדברים מתחילים להשתנות רק כשאלי פוגשת את בן ואת רוני ,
הסטודנטים המבטיחים והמוכשרים ביותר בבית הספר למשחק . אלי
המוקסמת חוברת אליהם בלי להסתכל לאחור . נדמה לה שהם האנשים
היחידים שחיים באמת , שאוהבים באמת , שלא נכנעים לפשרות . בתוך
השלישייה שלהם היא מרגישה חזקה ובלתי מנוצחת . אבל אירועים
סוערים פוקדים את בית הספר . אחד התלמידים מת , ככל הנראה
בתאונה מחרידה , ויש מי שמושך בחוטים . העולם שמאחורי הקלעים
מתגלה כרקוב וחשוך אפילו יותר מזה שמוצג על הבמה . ואולי ההצגה
לא נגמרת אף פעם , כי איש לא מוכן לכבות את הזרקורים .
בגרסת הבמאי מספרת אינה איזנברג סיפור סוחף על אנשים צעירים
שרוצים להצליח , על אהבה , התפכחות ושקרים מתוקים , ובעיקר על
עומק הניצול והכאב שעלולים להתחולל בזירת תיאטרון ובית ספר
למשחק . קשה להרפות מהספר הזה , שמגלה שהציפוי המתוק הוא לא
פעם רעיל , ובכל זאת כולנו מוכנים להמשיך ולאכול .
זהו ספרה השני של אינה איזנברג , סופרת , מחזאית ודרמטורגית .
ספרה הראשון , ‘הכול קל’ , ראה גם הוא אור בהוצאת כתר .
מאת : אינה איזנברג
שנה : 2020
הוצאה : כתר
סדרה :
עמודים : 336
מחיר : 39.99 (כולל משלוח)